link unit
Home

Din miel. Resursa ta de retete din miel.

Retete de miel

Articole

"Mielul sau iedul intra la categoria carne rosie si este o sursa foarte buna de proteine de calitate. Pentru persoanele sanatoase si active fizic este o optiune sanatoasa, insa pentru cele cu anumite probleme (dislipidemie, trigliceridemie, hipertensiune arteriala, hepato-renale, obezitate) este indicat sa se consume carne de miel in cantitati mici si doar bucatile foarte slabe", ne spune prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetari Alimentare.


100 grame carne de miel contine 200 - 300 kcal

In functie de portiunea taiata, carnea de miel are o densitate energetica destul de ridicata: 200 - 300 kcal/100 de grame. De asemenea, carnea de miel contine:

  • mult potasiu;
  • organele (in special ficatul), dar si carnea contine foarte mult fier care se absoarbe foarte usor;
  • calciul este intr-o cantitate mai mica;
  • putina vitamina E;
  • acid folic, insa in cantitati mai mici.


Prof.dr. Gheorghe Mencinicopschi ne avertizeaza sa fim foarte atenti cand cumparam carnea de miel sa fie din locuri special amenajate si sa ne asiguram ca este de miel/ied si nu de caine care arata asemanator. De aceea "cand se vinde mielul trebuie sa aiba copitele despicate si capul ca sa vezi dintii. Este foarte important sa nu aiba sub 9 kilograme cu totul, deoarece cu cat este mai mic cu atat contine mai multe purine care fac mai greu digerabil, fiind o optiune foarte periculoasa in special pentru persoanele bolnave de guta. Este indicat sa cumperi un miel sau bucati dintr-un miel care sa aiba in jur de 10 - 15 kilograme, deoarece carnea va fi mai putin indigesta decat cea mai frageda", adauga nutritionistul.

Ultima actualizare ( Vineri, 12 Februarie 2010 13:29 )